Tres projectes de Balears guardonats als premis Hacemos! dintre del programa Impulsa

Aquests projectes es financen gràcies a l’excedent donats pels càrrecs públics
A nivell estatal s’han lliurat un total de 500.000 euros

Podem ha celebrat aquest dilluns a Madrid la gala de lliurament de premis de la tercera edició del programa Impulsa, que gestiona i destina a projectes socials els diners que els càrrecs públics de la formació donen per la seva limitació de cobrar a tres salaris mínims com a màxim i ha lliurat tres premis a projectes de Balears, que rebran un màxim de 3.000 euros cada un.

Així, els tres projectes guanyadors a les Illes Balears són:

• Projecte autoocupació – ‘Cocina con amor’: Associació Acció Solidària. Palma. 3000 €.

L’autoocupació: Resposta a l’escassetat de treball. Les microfinances són una eina per lluitar contra la pobresa. El fet d’accedir a capital permet elevar possibilitats de auto ocupar-se, millorar les condicions de vida i de les seves famílies. Convençuts que l’estalvi, el compromís personal i el treball en equip, són eines que afavoreixen el projecte d’autoocupació «Cuina amb amor» generarà ingressos als implicats.

• Àgora, espai de participació ciutadana: Associació Casal de Participació Ciutadana. Palma. 3000 €.

ÀGORA és un projecte destinat a oferir un espai a col·lectius culturals, socials i polítics. Alhora, es potencien activitats com col·loquis, cinefòrum, tallers d’empoderament personal, de noves tecnologies, trobades lúdiques, suport a famílies sense recursos, distribució d’aliments no peribles.

• Sensibilització sobre violència de gènere i micromasclismes: Cercle Podem Sóller. Sóller. 2920 €.

Creació i difusió de material per a la sensibilització, sobretot de la gent jove, per a la igualtat de gènere, contra la violència masclista i els micromasclismes. S’intentarà que el material (gràfic i audiovisual) sigui creat pels mateixos joves en els seus centres escolars o a través de grups juvenils de tipus social i cultural.

Cal recordar que a Balears, van ser acceptats un total de set projectes a la fase d’avaluació, d’on han sortit els tres projectes guardonats.

El proper dimecres dia 1 de febrer de 2017, la responsable de l’Àrea de Participació de Podemos estatal, Marina Avia, juntament amb els responsables de l’Àrea de Participació de Podem Illes Balears, Sergio Storti i Laura Mariani, faran el lliurament d’aquests premis als guanyadors, en un acte que es celebrarà a la seu de Podem Palma (Carrer Francesc Sancho, 24. Palma) a partir de les 19.30 hores.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és que, mentre que els partits polítics tradicionals no acceptin la limitació de salaris dels representants públics, Podem retorni a la societat part d’aquests diners per donar suport a projectes que milloren la vida de la ciutadania en el seu àmbit més proper.

Aquest any el Programa Impulsa ha repartit 500.000 euros d’aquest excedent salarial en tres categories: Impulsa el teu país, que concedeix quatre premis a nivell estatal de 30.000 euros dividits entre les categories d’Art i Cultura i noves tecnologies i R+D+I; Podem Impulsa, un fons què disposa el partit a nivell autonòmic i local per a finançar projectes del seu territori; i Hacemos!, la novetat d’aquest any i que té com a objectiu facilitar que siguin els propis cercles de Podem dels que desenvolupin o donin suport noves iniciatives socials.

Els projectes als quals es destina els fons d’Impulsa el teu país són triats a través del vot directe dels inscrits de Podem, una manera d’actuació amb el qual s’assegura que resulten guanyadors els projectes que la ciutadania considera més interessants, alhora que s’evita la formació de xarxes clientelars.

Cal assenyalar que en la tercera edició d’Impulsa han votat un total de 9.481 inscrits, fet que suposa un increment de participació d’un 60% respecte a l’any anterior, en què van votar 5.916 persones.

Podeu trobar tota la informació sobre el Projecte Impulsa en aquest enllaç