Unidas Podemos i els seus socis insten al Govern estatal a impulsar mesures legals perquè les empreses vinculades amb paradisos fiscals no siguin elegibles als programes d’ajuda

La formació signa una PNLL que insta a actualitzar i revisar la llista de paradisos fiscals per tal de fer efectiu que els programes d’ajuda siguin justos amb les empreses responsables fiscalment

Unidas Podemos ha presentat una PNLL juntament amb els socis del Pacte on s’insta al Govern de l’Estat a impulsar les mesures legals necessàries perquè les empreses que hagin realitzat operacions vinculades amb societats situades amb paradisos fiscals o estiguin registrades en paradisos fiscals no siguin elegibles per a cap dels programes d’ajuda, inclosos préstecs i avals a efectes  de pal·liar els efectes de la crisi de la COVID 19.

Així mateix, la iniciativa insta a impulsar les mesures legals necessàries perquè no siguin elegibles les empreses que hagin  fet un canvi de domicili fictici per tenir accés a programes d’ajuda, inclosos préstecs i avals a efectes que siguin efectives  i justes  en les circumstàncies actuals  de la crisi de la COVID 19.

D’altra banda, aquesta PNLL també té com a objectiu reclamar al Govern espanyol que actualitzi i revisi la llista de paradisos fiscals per tal de fer efectiu que les mesures i programes d’ajuda, inclosos préstecs i avals a efectes siguin efectives , justes i solidàries amb les empreses responsables fiscalment i en les circumstàncies actuals  de la crisi de la COVID 19.

En aquest sentit, la diputada d’Unidas Podemos, Antònia Martín, ha declarat que “les empreses que utilitzen paradisos fiscals han d’afromtar les conseqüències de les seves decissions. Hem de donar ajuts a empreses insolidàries amb les nostres illes?”

Així, ha explicat que des d’Unides Podem “tenim clar que no podem consentir que tenguin ajuts públics les empreses que usen paradisos fiscals defugint imposts que són necessaris per cuidar de la ciutadania i superar la crisis generada pel covid-19. La sanitat, els serveis socials, l’educació, la investigació i d’altres àmbits han de menester recursos. Si disposam de serveis públics forts i empenyem tots junts sortirem endavant“.

Cal recordar, a més, que Podemos vol evitar l’ús de paradisos fiscals a l’Impost de societat ja que és freqüent que les grans corporacions evitin pagar l’impost de societats a Espanya, al·legant l’anomenada «doble tributació», és a dir, que ja paguen impostos per aquests beneficis en un altre país. A més, Podemos vol que es posi fi al règim fiscal privilegiat de les entitats de tinença de valors estrangers (ETVE) i de la tributació privilegiada de Sicav, fons i societats d’inversió mobiliària i immobiliària (SOCIMI). Per això, vol eliminar el règim d’impatriats, que actualment permet pagar un marginal d’IRPF del 24% a persones que es desplacen a Espanya a treballar amb rendes de fins a 600.000 euros, en lloc del marginal màxim que els correspondria.