Volem que el servei de transport sanitari interilles sigui 100% públic

Unidas Podemos hem tornat a demanar la internalització del servei de transport sanitari interilles al Parlament

Antònia Martín ha reclamat internalitzar aquest servei i les dretes s’hi han oposat

Unidas Podemos hem tornat a demanar la internalització del servei de transport sanitari aeri urgent interilles i que el Parlament insti al Govern a fer les primers passes i a iniciar els estudis necessaris per tal de valorar la possibilitat d’aquesta internalització.

En aquest sentit, la diputada Antònia Martín ha indicat a la fixació de posicions durant la moció relativa al servei de transport aeri sanitari que “la salut de la gent de Formentera, Menorca, Mallorca i Eivissa  no té preu” i que “amb el transport sanitari hem vist una serie de situacions no desitjades”.

Per aquest motiu, Martín ha etzibat a les dretes que “aquest és un servei imprescindible, la mar ens separa i uneix. Hi ha cada vegada més tractaments que s’estan donant a les Illles però el transport aeri urgent encara és necessari”.

Davant la negativa dels partits de dreta a acceptar l’esmena presentada de forma conjunta amb els partits del Pacte que instava a la Conselleria de Salut a desenvolupar el nou concurs i a dur a terme els estudis corresponents de cara a la internalització d’aquest servei fonamental per garantir l’equitat en salut a les nostres illes, Unidas Podemos hem votat en contra d’aquesta moció.

En aquest sentit, Martín ha explicat que “el que evidentment cal garantir és l’eficàcia del servei i la seguretat dels pacients i professionals”, i per això “reclamaman l’estudi perquè es pugui internalitzar el sevei, ben igual es va fer amb el transport terrestre”.

Martín, a més, ha indicat que des d’Unidas Podemos “pensam que no podem ser ostatges d’empreses pirates. La salut no pot estar en mans d’aquestes empreses”. Unes empreses que els seus incompliments s’han traduït en 3 milions d’euros de sanció.