Volem que l’educació 0-3 sigui gratuïta

El Parlament ha aprovat una iniciativa d’Unidas Podemos per tal d’instar al Govern a realitzar les accions oportunes per complir amb el Pacte per la Igualtat en l’educació

També apostem perquè l’Executiu publiqui la convocatòria del Pla de reconversió de guarderies en escoletes

El Parlament de les Illes Balears ha aprovat aquest dijous una iniciativa d’Unidas Podemos per posar en marxa mesures eficaces per complir els acords en el Pacte per la Igualtat en l’educació i impulsar la gratuïtat de l’educació 0-3 anys.

La diputada de la formació i Vicepresidenta del Parlament, Gloria Santiago, ha defensat durant la Comissió d’Educació que “la gratuïtat de l’educació i en concret, de l’escola infantil no, és només, una mesura que possibilita i contribueix molt favorablement a la conciliació entre la vida laboral i familiar, sinó que també i sense reserves al bon desenvolupament cognitiu i emocional dels i més petits i petites desde la primera etapa de la seva vida”.

Unidas Podemos, ha dit la diputada, “va impulsar el reconeixement de l’escola infantil en aquestes Illes. És un fet que la reivindicació que es venia sol·licitant durant tants anys enrere, va veure en la legislatura passada compensat el seu esforç amb la signatura del pacte per la igualtat en l’educació zero a tres”. “Un pacte signat pels que avui formem Govern en aquestes Illes i que tenia uns objectius molt clars i un seguit de recomanacions al voltant de la gestió, finançament i creació de places públiques”, ha afegit.

Santiago també ha destacat que “en els Acords de Bellver ens vam comprometre a garantir la progressiva gratuïtat dels centres d’educació infantil. I en l’avantprojecte de llei, ve reflectida l’educació zero a tres, la qual cosa per a nosaltres i per a tots els col·lectius educatius amb els que ens hem reunit ha estat un aspecte molt positiu d’aquesta Llei”.

Santiago, també ha indicat que l’objectiu d’Unidas Podemos amb aquesta Proposició No de Llei (PNLL) és aconseguir la gratuïtat universal en l’etapa educativa de 0 a 3 anys. “Som conscients que fa falta molta feina per a aconseguir aquest objectiu, per això presentem aquesta PNLL, la qual fa passos cap al gran repte que volem aconseguir”.

Per a Unidas Podemos impulsar la gratuïtat i equitat a l’Escola infantil de 0 a 3 anys, requereix a més de la creació de noves places, mesures en qüestions de finançament, gestió i administració que han d’implantar-sede manera progressiva fins a aconseguir els objectius d’universalització en aquesta etapa educativa.

Amb aquesta iniciativa Unidas Podemos instem al Govern de les Illes Balears al fet que amb la major celeritat, realitzi les accions oportunes i posi en marxa les mesures eficaces i pràctiques per a donar compliment als acords en el Pacte per la Igualtat en l’educació signat aquest mateix any 2019.

Així mateix, també a instem a l’Executiu a que publiqui en el termini més possible la convocatòria immediata del Pla de reconversió de guarderies en escoletes que impliqui una aportació econòmica suficient i a aportar una informació més completa i amb més claredat als ajuntaments sobre les possibilitats que tenen de donar ajudes a l’escolarització dels infants de les famílies socialment més vulnerables pel que seran compensats en un 80%.

AL·LEGACIONS A L’AVANTPROJECTE DE LA LLEI D’EDUCACIÓ

Recordem, a més, que Unidas Podemos hem registrat aquesta setmana un total de  27 al·legacions a l’Avantprojecte de la Llei d’Educació de Balears que la formació hem treballat amb sindicats i col·lectius.

Des d’Unidas Podemos creiem que a les Illes Balears s’hauria de fixar per llei la gratuïtat del material escolar, menjadors i activitat extraescolar per a les rendes més baixes a l’alumnat de centres públics. “Hem de garantir que l’Educació a Balears adquireix l’excel·lència, està al compàs dels temps i la realitat de la nostra societat i és plural i inclusiva i governi qui governi”, va explicar la pròpia Santiago el passat dilluns en roda de premsa.